۲۵ آذر ۱۳۹۱، ۱۳:۳۷

با افتتاح سامانه الکترونیک/

ازدواج و طلاق در بوشهر الکترونیکی ثبت می‌شود

ازدواج و طلاق در بوشهر الکترونیکی ثبت می‌شود

بوشهر - خبرگزاری مهر: سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر صبح شنبه در آئین افتتاح سامانه الکترونیکی ثبت وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ثبت ازدواج و طلاق استان بوشهر اظهار داشت: این سامانه پیش از بوشهر در استان‌های تهران، البرز و اصفهان به صورت پایلوت اجرا شده است.

محمود بهرسی با اشاره امنیت اطلاعاتی مطلوب این سامانه، اضافه کرد: این سامانه با هدف ساماندهی آمار، جلوگیری از جعل اسناد و ازدواج‎های متعدد و غیرقانونی بر بستر خصوصی سازمان ثبت اسناد و املاک راه‎اندازی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت بسیار بالای راه‌اندازی این سامانه در ارتباط کاری بین ثبت اسناد و ثبت احوال، خاطرنشان ساخت: ثبت سنتی این وقایع از سال‌های دور مشکلات زیادی را برای مسئولان این دو حوزه و مردم ایجاد کرده بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ادامه داد: به همین منظور مکانیزه کردن این اطلاعات با جدیت در دستور کار قرار گرفت و انتظار داریم به‌زودی ثبت دیگر وقایع مربوط به املاک و اسناد نیز مکانیزه شود.

بهرسی به خدمات پنج‌گانه این سامانه اشاره کرد و بیان داشت: ثبت ازدواج، طلاق، رجوع، فسخ نکاح و بذل مدت به صورت آنلاین در این سامانه انجام می‏شود.

تبادل سریع اسناد بین ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نیز در این آئین تبادل سریع اسناد بین دو سازمان ثبت احوال و ثبت اسناد و املاک را از مزایای این سامانه عنوان کرد و اظهار داشت: استقرار سامانه الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق کمک موثری در تامین امنیت حقوقی افراد است.

کیومرث صالحی‌نیا ادامه داد: این سامانه از هر نظر می‎تواند امنیت حقوقی مردم را تامین کند و نوید موثری در این زمینه به شمار می‏رود.

راه‌اندازی سامانه ثبت وقایع در راستای اجرای اهداف قوه قضائیه

رئیس کل دادگستری استان بوشهر نیز در این آئین راه‌اندازی این سامانه را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: این سامانه به‌منظور تسریع در انجام امور مردم و تامین امنیت روانی عمومی و در راستای اجرای اهداف قوه قضائیه و راه‎اندازی شده است که امیدواریم بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

حیدر بحرانی با اشاره به خدمات این سامانه، اضافه کرد: استقرار این سامانه زمینه ثبت آنلاین وقایع مربوط به ازدواج و طلاق و تبادل اطلاعات مربوط به این دو حوزه را به صورت فوری فراهم می‏کند.

وی تلاش برای راه و امنیت بیشتر مردم را به عنوان یک اصل مطرح کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم در همه زمینه‎های مرتبط با ثبت خدمات‎رسانی‎های بیشتر و بهتری به مردم در همه سطوح داشته باشیم.

کد خبر 1766402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha